lördag 1 september 2012

My friend - El Pumpo


Den här veckan har bara flygit förbi, fattar inte att Smilla är två veckor imorn redan.... Hon sköter sej perfekt. Det enda negativa är att hon sög sönder favvotutten, den som alltid har mjölkat bäst. Sårit så in i h-e men är nu i stort sett läkt. Men...det resulterade i att hon tydligen bara använt den som napp. Nu sinar det redan, fick med möda ut ca 10 droppar när jag pumpade för att se hur läget var. Värre än vad jag befarat. Så nu pimplar jag vatten och nyponsoppa, pumpar en gång i timmen för att få igång det igen.  
Det går dock ingen nöd på min lilla docka,  BVC var här i tors och hon hade gått upp så mycket att sköterskan nästan var lite chockad. Vi behövde iaf inte komma in nästa vecka :)
Om någon undrar hur det går med syskonen, om det finns rivalitet och avundsjuka här kan jag bara meddela er att det finns inga tendenser till det alls. Inte än i alla fall....
Några bilder på henne kommer här:


Sover ute i vagnen.



Pösmunk i mitt knä.

Den nyblivna storasystern tycker mycket om sin lillasyster, vet inte om det är ömsesidigt....
Min nya kompis- Pumpen

Gårdagens skörd från trädgården.
Panelen på väg att bli klar. Åkte dock på att byta fönstren på övervåningen, de hade gjort sitt. Var inte riktigt inräknat i budgeten men...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar