måndag 17 september 2012

Min morgonkopp

EN treåring som säger nej... Tar tillbaka det, vrålar nej menar jag givetvis, till ALLT  jag sagt från dess att hon visade sitt morgontrötta men ack så söta ansikte i toadörren. Efter två timmar var mitt tålamod slut!!!! Min mor hävdar att det inte finns något som trotsålder. Är det så att vi vuxna har hittat på ett ord för att kunna skylla barns humörsvängningar på något? Kanske egentligen har med deras personlighet att göra i kombination med olika utvecklingsfaser och miljöpåverkan!?
Det enda jag vet just nu är att det tar på krafterna. Jag har inte hittat rätt verktyg för att ta oss igenom dessa utbrott. Har försökt med det mesta: tystnad, hot, kramar, kärlek....
What to do????

Nä, nog om tråkigheter. Helgen i korthet kommer här:

Så här kan soffbordet se ut en helt vanlig dag. Dricksglas, vattenkanna, blöjor, leksaker, fjärrkontroller, kartbok (Abbe vill ha koll på världen), m.m. Allt för att klara en amningsstund eller två...

I fredags blev det fika i Alinge By med Långaredarna och Hanna. Trevligt men det är ju synd att säga att man som vuxen hinner prata med varandra ;) Efter fikat blev det en kort promenad till...

..Hjärtats Park. Där lekte barnen av sej en stund. Hann att se 5 polisfordon på 5 min typ. (Fick reda på några dagar senare att de antagligen tränade inför Sverigedemokraternas (tror att det var dem) möte

Fantasin är det inget fel på. Lovas egentillverkade glassar. Blir dock dyrt i längden för hon har använt ett helt paket med Libero våtservetter..

Och så var det det där med alla sångprogram.... Idol, X-Factor, Sångfågel, Sjung så röstar vi....
BLÄÄÄÄÄ! I hate it!!! Är så trött på dessa program, same same but different.....

Vet inte vem personen på bilden är, tog bara en bild snabbt när jag zappade förbi...
Fast igår i en reklampause i en annan kanal zappade jag in här. Då var det en kille som sjöng fantastiskt fint. Och vad den där Marie gör i juryn kan jag inte begripa. Seriöst TV4, fanns det ingen annan som ville vara med i juryn eller what???
 Jag och M hade preis sagt detsamma som han sa, är visst med i Aftonbladet idag:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article15451180.ab

 
Och så bjuder jag på en gammal godinglåt,
http://youtu.be/DSlSaGcc0QM

och en fantastiskt bra ny låt.
http://youtu.be/1TMXA8SIdcM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar