onsdag 11 september 2013

Tankar en onsdagmorgon

Det råder förkylningstider och Smilla är värst drabbad. När jag tänker efter är hon typ den enda i familjen med riktig förkylningssymptom.. Ber till min egna lilla gud att det inte blir värre!!!
 
Jag har hittat en tidning på nätet som jag verkligen ÄLSKAR att läsa. Visserligen på finska... och jag kan inte så mycket men Jösses Amalia vad rolig den är. Alltså den blir rolig med lite översättning och med makens hjälp.
Låt mej ge er ett exempel.
 I tidningen står det med STORA BOKSTÄVER att:
 
 Räikkönen, Alonso gnuggar...
 
Ööööh va?
Så börjar man tänka på vad svenska gnugga kan tänkas betyda och då går man till maken... Han läser på finska och läser flera gånger och undrar hur de får skriva knulla i kvällstidningar i Finland...
Hahahaha, jag fullkomligt dör av skratt!!!
 
(Bör tillägga för er icke insatta att Räi. och Alo. är två manliga Formel 1-förare).
 
By the way så har jag lyckats skaffa mej blodförgiftning också. Fick en sticka i tummen när jag rensade ogräs i slänten och har nu ont i hela tummen. Så både Borrelia och blodförgiftning på en vecka...
( Eller inte! Bara min hypokondriska sida som talar).


2 kommentarer:

  1. Usch stackars liten =( hoppas förkylningen går över snart.

    Va faan du kan ju mer finska än vad ja kan & det är ja som är halvfinne :P

    Det är din hypokondriker som prata nu ;)hahahaha
    fast d är klart. Du ska nog hålla koll på fästingbettet.

    Håller på med min fotobok för fullt men nu har jag hittat en annan =) fujidirekt. Ska kolla vilken som är enklast hihihii.

    Pöss & kram

    SvaraRadera
  2. Snoret rinner ut på Smilla iaf, det är ju bra. Och nätterna (peppar, peppar) går faktiskt riktigt bra.

    Jag lovar dej att jag håller koll på fästingbettet, tummen är rätt ok idag ;)

    Fujidirekt var det nog jag gjorde den till mor&far, helt ok sida.

    Pösselipöss

    SvaraRadera