torsdag 26 september 2013

Pedagog i skolan

Fröken, magister, pedagog, lärare, lärarinna.... Vet inte vad de kallas nuförtiden men ni fattar vad jag menar.
Idag kom jag att tänka på min fröken när jag gick i lågstadiet. Astrid Westerberg!!! Underbara, fina Astrid! Hon var medmänsklig men sträng när det behövdes. En sort man alldeles för sällan träffar på nuförtiden.
Har ingen aning om hon fortfarande lever, hon var gammal (tyckte jag) redan när vi hade henne för.... 28 år sedan???!!!
 
I alla fall är jag supernöjd med Albins fröken. Hon är lite likadan. Albin var ledsen idag när jag lämnade honom i skolan. Han hade ont i ett knä och de skulle springa Skoljoggen. Svårt att vinna då :/
Men vid elvatiden idag fick jag ett sms från fröken som skrev att Albin hälsade att han sprungit 4 varv i alla fall.
Tänk vilken perfekt fröken han har, min Albinkille!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar