lördag 28 september 2013

Första läsläxan

 I torsdags kom Abbe hem med sin första läsläxa. Så himla kul för honom, det med läxa är ju lite stort i början tills de fattar vad det egentligen är tror jag ;)
Men i alla fall... Det här inägget är absolut inte meningen som skryt vill jag börja med att skriva. Hans syskon visar inga större tecken på att vilja lära sej bokstäver utan han är genuint intresserad av detta och då uppmuntrar jag det.
Men det blir lite knasigt i skolan när han då får hem läxan, som ni ser på den nedre bilden, när han precis läst ut en bok i serien om LasseMajas detektivbyrå (övre bilden).
Blir ett litet dilemma här känner jag. Ska man ta upp detta med fröken, att han kanske behöver lite annat att läsa eller ska man helt enkelt låta honom få vara en av 25 elever i klass 1A i Sandhultskolan och så tränar vi hemma och låter det vara som det är??!!
Jag vet inte... Kom gärna med kommentarer kring detta!!
 
Övre bilden: Diamantmysteriet skriven av Martin Widmark (fantastiska böcker måste jag tillägga)
Nedre bilden: Läsboken från skolan

2 kommentarer:

  1. Man ser ju att han ligger steget före med tanke på skillnad på böckerna. Jag skulle nog ta upp det med fröken och bara kolla läget.
    Albin själv kanske tycker böckerna är för lätta för honom.
    Fråga skadar ju aldrig =)

    Ha en go helg <3 Kram & Pöss

    SvaraRadera
  2. Pedagogerna är utbildade för att möta och hjälpa varje individ i deras personliga utveckling, så är det en vettig lärare tycker jag ni ska ta upp det, och då borde läraren se till att hitta något i hans nivå.

    SvaraRadera