måndag 30 september 2013

Kyrkbesök och russinmuta

Igår var de små barntimmebarnen med släkt i kyrkan för att hedra/fira den högste chefen i änglarnas samfund - Ärkeängeln Mikael. Så du ska veta, bror min, att jag skänkte dej en tanke.
Just det där med att skänka någon en tanke så var inte bror min den enda som jag tänkte på. Jag är i en kyrka, prästen är ny, nattvard ska tydligen förtäras och jag har precis sett några avsnitt av " Halvvägs till himlen"..... Hur lätt är det att hålla sej för skratt när jag ska ta en klunk av vinet???!

Men barnen sjöng fint men lite tyst ;-)

Just nu mutas Brôtas med russin för att behålla lugnet. När inga syskon är hemma blir hon arg och frustrerad, hon kan inte förstå varför hon måste stanna hemma när alla andra åker!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar