tisdag 22 januari 2013

Urlakning

Värsta urlakning av all energi idag!!!!
Började med en fruktansvärt jobbig begravning, trodde jag skulle svimma av sorg! Kan bara föreställa mej hur familjen mår/mådde. Finner inga ord riktigt men MIN ÄLSKADE VÄN-JAG FINNS ALLTID HÄR FÖR DEJ!
Är så tacksam att M följde med mej på detta, hade aldrig tagit mej igenom detta själv. Tänker på alla ensamma själar som hade behövt en hand att hålla i.... Säg till när ni behöver en, jag lånar gärna ut min hand en stund.
Barnen hade jag och M lämnat på lite olika platser. Tjejerna var hos min syster och mor, Abbe i skolan och sen med farmor.
Barntimmar/bilbesiktning/BVC-besök stod sen på schemat... Blä vad jobbigt det var att kastas rakt in i verkligheten efter en energitömning som begravningen var.
Men allt flöt på bra, både bil och barn gick igenom besiktning.
Tack för ett fint avsked Pirjo... Eller nej... På återseende min kära reservmamma (som du faktiskt var under senare tonåren när jag och min älskade vän hängde hos dej och levde tonårsliv). Kommer ihåg när jag blekte håret och det gick av, rakt av... hur kul var det??? Din balkong som passade perfekt för lite öldrickande en ljummen sommarkväll, din fläkt som gick att röka under, din fantastiska dotter som jag älskar av hela mitt hjärta.
Som Ozzy skulle sagt:
See you on the other side
 
 

2 kommentarer:

  1. Tack min underbara vän <3 att du fanns där idag, såg att d va jobbigt för dig också.Tur att du har en sån underbar gubbe som följde me =)

    Jag älskar dig och så få vi ta nån kväll snart å prata gamla kära minnen, det hade mamsen velat.
    Massa kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värsta, förutom själva grejen med farväl, var att se dej så ledsen, att sitta på andra sidan och inte kunna hålla om dej... Det gjorde ont i hjärtat! Men du ska veta att jag gjorde det i själen.

      Hojta till när du har lite tid över för kaffe eller nåt, jag anpassar mej ;-)

      Radera