söndag 6 april 2014

Vilopaus

Nellie fick sin nya cykel igår så nu slipper hon min 30 år gamla tröga cykel. Var dock tvungen att lära sej hoppa på och av på ett annat sätt då den nya var lite större. Men hon tränade igår och idag, tror att hon fått ordning på det.
 
Jag och Martin har rensat och rensat och åter rensat hela huset, hela helgen. Säckar efter säckar, gamla halvkassa möbler, onödiga leksaker m.m. har fyllt släpkärra efter släpkärra. Nu behövde min kropp en paus. Ett litet ben eller nåt sitter inte riktigt på plats i min fot, gör svinont när jag går på den så vilan kommer lägligt nu.
M tog med sej brudarna ut på en promenad med förhoppning om att den yngsta ska somna, Albin leker med en kompis och jag sitter i soffan med foten i högläge.
 
Har fått tacka nej och avböja roligare nöjen i helgen men vi var tvungna att ta tag i det här nu. Vi har ett grovgolv kvar att lägga i källaren. Sen ska det målas, tapetseras och läggas "fingolv". Ett rum till uppe ska skapas, ny vägg, nya tapeter, nya möbler....
Helst redan klart igår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar