tisdag 30 oktober 2012

Sommartid/vintertid

Varför finns den? Grymt onödigt! Kan man inte bara slopa den helt?! Om jag ska åka till Spanien nu, vad är klockan då? Är ju knappast så att hela världen ställer om klockorna för att någon fjant i Norden bestämde på 80-talet att bönderna skulle få ljusare tider att skörda i.....
Eller?!
 
Sitter och tittar ut på de fina små snöflingorna som sakta dalar mot marken. Ganska rofyllt och mysigt, om man är inne. Barnen vill inget hellre än att få gå ut till den lilla snön som finns, gärna ta sats för att sen slänga sej ner på knä och glida över altanen. Det var gårdagens nöje och det tog sin tid att få overaller och kängor torra igen...
 
Och nu kom jag att tänka på en kommetar jag fällde igår utan att tänka mej för:
Brun sås utan grädde är som en vinter utan snö...(efter en konstig blick från M ändrade jag mej)
Eh, jag menar, eh! Jag byter årstid!
En brun sås utan grädde är som en sommar utan sol :D
 
Idag ska jag till bvc på den första träffen med "föräldragruppen". Barnen har lov så jag får ta med mej allihop. Till skillnad från en vanlig vecka då jag bara har...eh...alla utom Nellie som är på KB.
Hahaha, så omtyckt jag kommer bli hahaha! Kanske bara visar my pretty face där idag ;)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar