lördag 6 oktober 2012

Bebisar som inte följer formen bvc tillverkat

Jag älskar dessa dagar familjen har nu. Det som är klart bäst är att jag får dela med mej av all min kunskap och erfarenhet som småbarnsförälder. Det som gör ont i hjärtat är all info man får från olika håll som nybliven förälder, fast vem har koll på hur bebisen egentligen är???
Nu när K och A varit här några timmar har jag upptäckt att ingen tagit sej tid att analysera A:s beteende på riktigt. Hon ska bara passa in i mallen som bvc har.... Suck, jag blir så trött! Om A bara hade fått sova efter sina behov, äta när hon behövde från början så hade mamma K haft NO PROBLEMO nu med att kunna läsa signaler och servera alla behov utan oro.
Så K, om du läser det här innan jag hunnit prata med dej idag: ge henne lite mat så som vi gjort här (du avbryter för att lägga upp henne på axel men fortsätter att ge henne lite mer mat efter rap). Lite mat fast ofta!!!!!!
Hon har ju fått i sej mat varannan-tredje timma på dygnet. Nu när du låter henne sova  längre perioder behöver hon ha mat oftare när hon är vaken. Släpp klockan, glöm faktaböcker, glöm bvc, kolla bara in A och försök läsa av henne. Ni fick aldrig chansen från början för att alla talade om för er hur ni skulle göra.
Och detta är bara ett tips som fungerar på mina fyra. Gör det som känns bäst men jag hoppas du kan se logiken i det hela.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar