torsdag 18 oktober 2012

BVC och dagen före

Idag var det dags för Smilla att undersökas av läkaren på bvc + vägas och mätas. Hade tid 10:30, pissdålig tid men... Mitt under leken på ÖH (som tur var ställde alla upp och hade ett vakande öga över Nellie som fick vara kvar under tiden jag åkte med de två yngsta).
 
Men herregud vad det var försenat!!!!
Irritationen steg och när klockan var 10:42 kom en sköterska ut och ursäktande påpekade att de var lite försenade...NO SHIT SHERLOCK tänkte jag!
-Hoppas det är ok? säger människan
-Nej, det är det faktiskt INTE, hör jag mej själv säga. Jag har ett barn som väntar på mej med tillfällig barnvakt, det här är inte okej!!!!!
Klockan 10:50 fick vi komma in. Då var jag måttligt irriterad och la upp Smilla på skötbordet och tog av henne kläder för att väga henne utan att de sagt till.....Markerade skarp att jag inte har tid för dösnack. Och eleven som var med fick bara ta fram den där ögonlampan, inte pilla på mitt barn inte!!!!!
Klockan 11:02 körde jag ifrån parkeringen. Smilla hade då fått sin mvg-stämpel i rumpan och jag tror de kommit ikapp sej tidsmässigt ;)
 
I väntrummet....
 
Idag har jag gjort färdigt en grej till Abbes kalastårta :D Hoppas han blir nöjd, min blivande 6-åring. Tänk att jag idag för 6 år sen hade ett raseriutbrott på M, gick sen och la mej helt ovetandes om att min lille plutt skulle komma några timmar senare...
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar