måndag 13 augusti 2012

Ställa klockan

Ja det var ju ingen hit direkt... Inte för att behöva gå upp, har ändå svårt att sova och var redan vaken när larmet gick igång 06:30. Men ljudet!!!!!

I min hjärna var det planerat att jag, enbart jag, skulle upp vid den tiden för att förbereda och sen, 45 min senare, skulle barnen upp. Men min telefons "hjärna" synkade tydligen inte med min... Kanske inte så konstigt vid närmare eftertanke för det var ju trots allt första gången vi ställdes inför detta och att jag knappt hittade alarm-funktionen på mobilen....

Det ljud som ljöd ut och säkert väckte varenda sovande själ inom en mils radie var inte att leka med....
Barnen vaknade i alla fall och vi kom iväg på en testrunda till skolan. Nu vet vi på ett ungefär hur lång tid det tar. Bonus på rundan blev trädklättring och lekplatshäng.

Nu har jag hittat volymen till alarmet oxå så förhoppningsvis blir det bra på onsdag då det är på riktigt. För imorn tar jag sovmorgon.....


På väg hem efter en tidig promenad till skolan.

Trädklättring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar