torsdag 12 juli 2012

Välkomna till den nya Hallonstugan

Då ska jag nu prova att lägga in ett riktigt inlägg... Får se hur det känns här för menyn är helt annan! Hoppas att jag och även ni kommer trivas bättre här. Den gamla kommer väl ligga kvar ett tag dock utan uppdateringar. Men jag har ju alla gamla inlägg där, kan vara kul att kolla tillbaka lite.

 

Nellies teater

I förrgår kväll var Nellie på teater med sin faddermor Linda och hennes dotter Ida. Det var en mycket förväntansfull ung dam som åkte iväg. När jag frågade henne när hon kom hem hur hon haft det och vad som hänt var det inte ett ord om själva teatern. Det hon hade fastnat för var när skådespelarna hade gått ut barfota i regnet....



Anten-Gräfsnäs

Igår drog vi med min kära mor till Anten och åkte på den gamla järnvägen. Fantastisk upplevelse gammal som ung. När tåget anlände till Gräfsnäs fick barnen hjälpa till att vända loket. Sen gick vi ner till lekplatsen och slottsruinen. Abbe tyckte det var lite läskigt i ruinen men var ändå väldigt intresserad över historian bakom, hur många ggr det brunnit osv.

Nyss anlänt till Gräfsnäs.

48 ton lok hjälpte barnen till att vända.

Ruinen

Mycket uppskattad grej på lekplats.

Leka affär är något tjejerna gillar.

På tåget hem.

Ännu ett barn på väg hem :)
När vi var klara med tågäventyret åkte vi hem till Mor/Mormor. Där blev det mat och och ännu mer lek tills det var dags att åka hem och sova.


Brudarna lagar mat.

Abbe cyklar som en galning :)

Maten Nellie serverade på sin uteservering :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar