torsdag 9 januari 2014

Dagens tråkiga sysslor och gourmetlunch




Började dagen med att rengöra fläkten över spisen. Den är i riktigt dåligt skick och har lämnat in sin avskedsansökan men den kommer inte bli beviljad förrän ersättare hittats. Så tills dess måste den liksom fungera lite bättre än den gjort sista tiden. Därför var en rengöring ett måste även om jag helst hade sluppit.

När jag var klar i köket behövde jag rensa i de två storas klädgarderober. Abbe fick nästan inte behålla något då det mesta var för litet. Så nu vet jag i alla fall vart min för.penning går nästa månad....

Eftersom mina sysslor var riktigt tidskrävande belv lunchen lidandes. Men barnen var jätteglada över makaroner kryddade med kycklingbuljong, svartpeppar/grillkrydda och ketchup. Middagen får bli avsevärt mycket mer näringsrik, kan jag löva!!!!!
Gourmetlunch
Två mycket nöjda tjejer över dagens lunch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar