fredag 10 maj 2013

Att amputera ett bihang

Det är vida känt att vissa delar av/på vår kropp inte fyller en direkt funktion längre. Tex BLINDTARMEN! Denna lilla sak som finns i vår kropp, som kan bli inflammerad och göra helvetes ont.
 
Min blindtarm hade några tarmveck. Infekterade sedan måååånga år tillbaka!!! Min blindtarm var en otrevlig sak som med sina veck gjorde livet surt, inte bara för mej utan för många i sin närhet. Hjärtat, lungorna och själen fick gång på gång ta emot hårda sparkar och slag. Och en kniv i ryggen har väl alla hört talas om....
 
Tur att man då med ett ingrepp kan ta bort denna onda sak med bihang/tarmveck och leva ett gott liv utan smärta.....
Luften blir lättare att andas utan smärta. Man är fri att göra vad man vill utan att den lilla blindtarmen ska göra sej påmind. Man slipper höra den lilla tarmen gasta om att man ska leva på tarmens villkor annars fixar den till lite smärta.
 Ärret finns kvar men bleknar med åren...
 
Så till mina nära och kära:
 
"DET KOMMER EN TID
 I VÅRA LIV,
 VI MÅSTE VÅGA,
 SE SANNINGEN.
 DET FALLER ETT REGN
 FRÅN HIMLEN.
 DET ÄR EN GÅVA
 SOM GER LIV IGEN."
 
Jag älskar er över allt annat på denna jord, utan er hade mitt liv varit tomt, kallt och meningslöst. Tvivla aldrig på er godhet, förbli dem ni är för ni är perfekta!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar