onsdag 10 april 2013

T-rexmamman från Hallonstugan

Denna morgon!!!!!!
 
Vet inte riktigt hur jag ska formulera detta för att det ska låta bra. Äsch, det blir inte bra hur jag än skriver!
Så, då ska vi se. Vet inte hur många gånger jag bett barnen om att prata och tala om vad som är fel istället för att gnälla!!! Idag hann ett av barnen inte mer än ut genom dörren förrän det började. JAG BLEV FÖRBANNAD!
På väg till skolan för A-lämning stannade jag tvärt och sa att jag går inte en meter till om jag inte får reda på varför alla gnäller fast de vet att jag blir arg.
A blev tyvärr väldigt ledsen för han trodde att han inte skulle hinna till skolan :(
Men väl framme vid skolan skulle jag trösta honom... Då kommer denna j-a unge fram, som ofta är framme, och säger att man inte får stå och vänta vid väggen.... En s.k fritidspedagog, som jag sedan tidigare tappat förtroendet för kommer fram och lägger sej i!!!!!!!!
Jag hör mej själv fräsa "Men vad i helvete..." samtidigt som jag drar bort A från väggen. Försöker trösta A och talar om att jag är inte arg på honom, utan på ungj-ln . Till slut lugnar han sej och ska gå in, då frågar fröken vad som hänt och han blir ledsen igen.
Då förklarar jag kort vad som hänt och kallar barnet för den lille besserwissern som alltid kommer fram och tjatar för att sedan ta platsen själv......
 
Ni som sett "Dinosaurietåget" känner säkert till T-rexhonan som i slutet på introt vrålar.... En sådan mamma var jag idag och det var nära att jag gjorde ett sådant vrål i ansiktet på ungen i kön.


http://youtu.be/sNpoEoXi1lE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar