fredag 8 februari 2013

Inte van att vara själv...

Nu sitter jag och käkar frulle som består av grekisk yoghurt med honung och hackade nötter på, knäckebröd, vatten och kaffe. Hur gott som helst! MEN.....
Jag kan inte koppla av..... Det måste vara något fel på mej alltså.
 
Lova gör sin första dag på Barntimmarna. Tror ni det var en stor tjej som travade iväg med egen rygga??? Inte ett gnäll när kläderna skulle tas på, borsta håret gick hur bra som helst. Jovisst, det är nyhetens behag men så roligt att se.
Nu har jag ju bara Smilla hemma, som sover i vagnen. Jaha, vad gör jag då tro? Jo jag sorterar smutstvätt och startar två maskiner, röjer lite i köket och sätter mej med frullen sen.
Är det så här andra mammor har det på sin mammaledighet? Lämnar barnen på 15-timmars för egentid? I DON'T LIKE!!!!!!!
Jag har skaffat barn för att jag vill ha barn, se dem växa upp, lära dem allt jag kan om livet och allt där till, umgås och leka, mysa, torka deras tårar från kinderna, trösta dem när de är sjuka, älska dem när de som mest behöver det....och när de som minst behöver det, ge dem mat, tvinga i dem grönsaker och borsta tänderna, låta dem provsmaka alla mina påhitt i köket och borsta tänderna...
Kort och gott så lever jag för min familj. Är man en familj finns det inget utrymme för egoism. Klart att man kanske behöver andas i ensamhet ibland, det förnekar jag absolut inte.
 Men utan mina barn är jag ju inte hel!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar